هشدار ایران به کره جنوبی .تحریم نفت ایران مساوی است با قطع روابط تجاری

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 87
باردید دیروز : 117
بازدید هفته : 291
بازدید ماه : 286
بازدید سال : 1877
بازدید کلی : 206987
هشدار ایران به کره جنوبی .تحریم نفت ایران مساوی است با قطع روابط تجاری
تحریم نفت ایران مساوی است با قطع روابط تجاری
 
هشدار ایران به کره جنوبی
تحریم نفت ایران مساوی است با قطع روابط تجاری
 
تحریم نفتی ایران از ۱۱ تیرماه آغاز شده و در گیری های اقتصادی بین ایران و غرب بالا گرفته است. از مانور موشکی سپاه پاسداران گرفته تا تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای کنترل تحریم ها ، همه و همه نشان برنامه ریزی دقیق ایران برای کنترل وضعیت تحریم ها دارد ...
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵


 تحریم نفتی ایران از ۱۱ تیرماه آغاز شده و در گیری های اقتصادی بین ایران و غرب بالا گرفته است. 

از مانور موشکی سپاه پاسداران گرفته تا تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای کنترل تحریم ها ، همه و همه نشان برنامه ریزی دقیق ایران برای کنترل وضعیت تحریم ها دارد. 

در این میان، نمايندگان مجلس همگام با سایر سیاسیون و دولتی ها در بيانيه‌اي اعلام كردند:" نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه حمایت ملت ایران در طول ۳ دهه گذشته ثابت کرده که ضمن احترام به همه مقررات بین المللی به هیچ وجه از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت و زیر بار سیاست‌های سلطه جویانه قدرت‌های بزرگ نمی‌رود. 

فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است که در ماده ۴ عهد نامه NPT به کشورهای عضو داده شده است بنابراین ورود اتحادیه اروپا در عدم استفاده ایران از این حق مخالفت آشکار با مقررات بین المللی و مردود است. " 

بهارستاني‌ها ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی اتحاديه اروپا تاكيد كردند:" چنین اقدامات خصمانه موجب می‌گردد که گرایش اقتصادی و تجاری بازرگانان و صاحبان صنایع ایران به سوی کشورهایی باشد که اقدامات خصمانه علیه ملت ایران انجام نمی‌دهند و در این بازی، بازنده کشورهای غربی خواهند بود." 

اما در حالی که همه در کشور متحد شده اند تا تحریم ها تاثیر سوئی بر اقتصاد کشور وارد نکند ماجرای کره جنوبی و تحریم نفت ایران نیز به نوبه خود قابل توجه است. 

در حالی که بالغ بر ۲ هزار شركت کره ای در ایران مشغول فعالیت هستند، دولت كره جنوبي اعلام کرد از ۱۱ تير ماه خريد نفت از ايران را متوقف مي كند. 

اقدامی که با سیاست های اقتصادی ایران در قبال کره جنوبی همخوانی ندارد و بنابراین ایران هم بلافاصله اعلام کرد، تمام فعاليتهاي تجاري كره جنوبي در ايران متوقف خواهد شد چرا كه معنا ندارد كره جنوبي از ايران نفت خريداري نكند ليكن تجار و صنايع توليدي اين كشور همچنان در ايران فعال باشند. 

سفير ايران در كره و متعاقب آن رستم قاسمي،وزير نفت به كره اي‌ها تذكر دادند وارد بازي سياسي غرب عليه ايران نشود چرا كه ايران هم چاره‌اي ندارد مگر اينكه در روابط تجاري خود با كره تجديد نظر كند. 

در حال حاضر چندين برند معروف لوازم خانگي و خودرو در ايران فعال هستند و هزاران فرصت شغلي در كره جنوبي به واسطه چنين فعاليتهايي خلق شده است. 

تصميم ايران براي مقابله به مثل به ويژه باعث نگراني بخش خصوصي كره جنوبي شد و هياتي از آنان دوشنبه شب وارد تهران شدند تا درباره چگونگي تداوم فعاليت‌شان در ايران رايزني كنند. 

برنامه هاي حضور هيات تجاري كره در تهران اعلام نشده است ليكن ورود سريع اين هيات به تهران نشان از نگراني جدي سئول از جايگزيني چيني‌ها به‌جاي كره در بازار ايران دارد و اين امري نيست كه كره اي‌ها به راحتي آن‌را بپذيرند و بازار سنتي و سود آور خود در ايران را از دست بدهند. 

البته ايران پيش‌تر به كره جنوبي پيشنهاد داده است براي واردات نفت از ايران از نفتكش‌هاي ايراني استفاده كند. 

ايران در حال حاضر هشتمين ناوگان كشتيراني نفتي جهان را در اختيار دارد و از اين نظر يكي از غولهاي نفتي دنيا به شمار مي‌آيد كه به راحتي مي تواند نفت را به مقصد كره جنوبي حمل كند. استدلال كره جنوبي اين است چون شركت‌هاي بيمه اروپايي حاضر به بيمه نفتكش‌هايي كه از مبدا ايران بارگيري كرده‌اند،نيستند لذا كره‌جنوبي هم نمي‌تواند از ايران نفت خريداري كند. 

اين در حالي است كه ايران براي رفع اين مشكل هم حاضر به بيمه داخلي نفتكش‌هايي است كه از مبدا ايران بارگيري كرده اند. 

كما اينكه دولت ژاپن هم تصميم گرفته است به خريد نفت از ايران ادامه داده و و خود بيمه نفتكشها را عهده دار شود.كره جنوبي هم مي تواند از مدل ژاپن يا پيشنهادات نفتي ايران استفاده كند. 

از همين رو اگر كره جنوبي هيچ‌يك از پيشنهادات ايران را نپذيرد نشان‌دهنده آن است كه اين كشور در راه تحريمهاي غرب گام برداشته و براي ايران هم چاره اي نيست مگر اينكه مقابله به مثل كند. 

ظاهرا هيات تجاري كره جنوبي در زمان حضور خود در تهران قصد دارد از طريق رايزني‌هايي راه‌هايي براي حل اين مشكل پيدا كند. 

گفتنی است، مجلس نیز در پاسخ به اقدامات خصمانه غربی ها طرحی را رائه خواهد کرد که بر ظطبق آن ایران تنگه هرمز را ببندد. 

سخنگوي وزارت خارجه با تایید این خبر و با اشاره به طرح مجلس براي بستن تنگه‌هرمز گفت: نمايندگان مجلس نمايندگان ملت هستند، هرچه به تصويب برسانند دولت موظف به اجراست. ما هم شنيده‌ايم كه دارند اين كار را دنبال مي‌كنند اما بحثي كه آن را تاييد يا حمايتي كنيم صورت نگرفته است. هرچه مجلس به صلاح كشور بداند ما به عنوان بخشي از قوه‌مجريه موظف به اجرا هستيم البته خيلي از موضوعات مسوول اجرايش دستگاه‌هاي ديگر غير از وزارت خارجه است. 

«رامين مهمانپرست» سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي كه صبح ديروز در محل وزارت خارجه برگزار شد خبرنگاری سوالش را مطرح كرد و موضع وزارت خارجه را در رابطه با بستن تنگه‌هرمز پرسيد كه مهمانپرست گفت: موضع ما اين است که ما بسيار جدي هستيم و در برقراري امنيت خليج‌فارس تمام اقتدار خود را براي فراهم شدن شرايط مناسب براي امنيت انرژي به كار مي‌گيريم و اقدامات اروپا تهديد‌كننده امنيت انرژي است. 

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید سرانجام تحریم مفتی ایران و پاسخ قاطعانه به غربی ها چه واهد بود و در نتیجه چه کسانی بیشتر متضرر می شود. 

تجربه ۳۰ ساله انقلاب اسلامی و تحمل تحریم های سخت در زمان ۸ سال دفاع مقدس نشان داده است که ایران در برابر تحریم آبدیده شده و این غرب است که با توجه به وضعیت اقتصادی نابسامان این روزها از تحریم ایران ضرر خواهد کرد.


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود